Terug naar het overzicht  

Hoe maatwerk een merk wordt

Noël Slangen, ondernemer en columnist geeft zijn visie over het creëren van een merk binnen de sector van de maatwerkbedrijven.

Laat me maar onmiddellijk beginnen met een beschamende bekentenis. Ooit noemde ik het Vlaams Parlement ‘een beschutte werkplaats’. Nu besef ik dat dit een belediging was voor de beschutte werkplaatsen. In tegenstelling tot het Vlaams Parlement levert een beschutte werkplaats immers voortdurend kwaliteit af, en bovendien zijn de mensen er vriendelijker voor mekaar. De beschutte werkplaatsen zullen in de toekomst vervellen tot ‘maatwerkbedrijven’. Een nieuw merk als het ware. Maar vervellen tot een nieuw merk gaat vaak minder snel dan men zou hopen.

Wat is dat eigenlijk, een merk? Een merk is de verkoper die je herkent van een vorige aankoop, waardoor je vertrouwen hebt. Een merk is je favoriete acteur, waarvan je de nieuwe film gaat bekijken, ook zonder eerst een recensie te lezen. Een merk is ook de goede vriend die je tegenkomt in een donkere steeg en waarna je je ineens een stuk veiliger voelt.

Lees hieronder verder.

Gepubliceerd op: 09-06-2017