Terug naar het overzicht  

Tytgat Chocolat in't echt: plofkoffers ontmantelen

De spot op Radio Eén waarin Sonja Willems van Janssen Pharma een samenwerking met een maatwerkbedrijf aanbeveelt, bleef niet onopgemerkt. De krant De Standaard vond het verschil tussen de boodschap in de spot en het beeld dat in de Eén-reeks Tytgat Chocolat geschetst wordt zodanig frappant dat ze op onderzoek uittrok. Het resultaat: "Tytgat in't echt", over de verschillen en de gelijkenissen tussen de populaire fictiereeks en het moderne maatwerkbedrijf.

"Liefde op de werkvloer

Eén overeenkomst is er zeker met Tytgat Chocolat. Ook in de echte maatwerkbedrijven worden regelmatig koppeltjes gevormd. Lennie De Cock leerde haar vriend Karel zeven jaar geleden kennen op de inpak in Asse. Vorig jaar kregen ze een zoontje.

‘Voor veel van onze mensen is het werk hun leven’, zegt Peter Vandenheulen. ‘Hoewel ze pas om 8 uur aanwezig moeten zijn, komen sommigen al een uur vroeger. Om koffie te drinken, om met elkaar te praten. En dan ontstaat er soms vriendschap of romantiek. Dat is prachtig om te zien.’

‘Wij zijn gelukkig samen’, zegt Lennie. ‘Het was altijd mijn droom om een gezinnetje te hebben. En ’s middags kunnen we samen boterhammen eten in de cafetaria."

Lees hier het volledige artikel in De Standaard

Gepubliceerd op: 11-10-2017