Zoek door de nieuwsberichten
Filter de nieuwsberichten op trefwoorden die voorkomen in de titel en inhoud van de nieuwsberichten.
Ambassadeursverkiezing in teken van ‘Terra Incognita’
Met de jaarlijkse verkiezing van regionale Voka Ambassadeurs zet Voka – Kamer van Koophandel Oost-Vlaanderen excellent kmo- ondernemerschap in de kijker dat inspirerend werkt voor andere ondernemers en dat een duidelijke toegevoegde waarde levert voor de hele regio.
Het thema van de Ambassadeursverkiezingen 2015 is ‘Terra Incognita’. Onder deze wat mysterieuze titel gaat Voka Oost-Vlaanderen op zoek naar ondernemingen die zich met durf en lef op onbekend terrein wagen en die op een heel eigen manier het verschil weten te maken.
Aarova zet in op ‘customer-made’
Aarova stelt 350 mensen tewerk. Aarova koos ervoor zich te specialiseren in een aantal activiteiten die minder worden aangeboden door maatwerkbedrijven:sample making van tapijt, vinyl, LVT, stof, zonnewering, PVC), confectioneren van kussens, picking en uitwerk: het onder begeleiding inzetten van een groep doelgroepwerknemers in het bedrijf van de klant.
Maatwerkbedrijven krijgen steeds complexer wordende opdrachten. Alles kan worden aangepast naar de wens van de klant. Hiervoor zijn vaak kapitaalsintensieve investeringen nodig. “De focus ligt op de lange termijn”, vertelt algemeen directeur Thierry Snauwaert. “We willen blijvend werk bieden voor onze doelgroep. Daarom moeten we steeds anticiperen op veranderende marktomstandigheden en nieuwe uitdagingen.”
Eind 2013 lanceerde Aarova Eat@12, een innovatief restaurant waar doelgroepmedewerkers aan de slag zijn. Hiermee richt Aarova zich voor het eerst op particuliere klanten in plaats van bedrijven. In het restaurant worden heel wat maatregelen genomen om het werk haalbaar te maken voor dedoelgroepwerknemers. Zo wordt er bijvoorbeeld gewerkt met kleurcodes om de bestellingen bij te houden.
Gepubliceerd op: 11-08-2015