Zoek door de nieuwsberichten
Filter de nieuwsberichten op trefwoorden die voorkomen in de titel en inhoud van de nieuwsberichten.
De Belgische maatwerkbedrijven hebben retailer Colruyt Laagste Prijzen gekozen als ‘Ambassadeur van het jaar’. Het is de eerste keer dat ze een nationale ambassadeur kiezen. De maatwerkbedrijven vervullen al meer dan 30 jaar een belangrijke rol voor de supermarktketen en dat zal dit jaar extra benadrukt worden.
Het is de eerste keer dat de Belgische maatwerkbedrijven een nationaal ambassadeur kiezen en retailer Colruyt Laagste Prijzen mag de eer op zich nemen. Colruyt werkt al meer dan 30 jaar samen met de maatwerkbedrijven. “Colruyt is een partner waar we een duurzame relatie mee hebben. 20 Belgische maatwerkbedrijven werken samen met Colruyt, dat zijn toch al snel een 300-tal mensen die we tewerk kunnen stellen op die manier”, zegt Francis Devisch, directeur van Groep Maatwerk. Maatwerkbedrijven verschillen op diverse vlakken van reguliere bedrijven, zo zoeken maatwerkbedrijven werk op maat van hun medewerkers, en niet omgekeerd. Hun doel is om zoveel mogelijk mensen met een beperking tewerk te stellen en daarom ontwikkelen ze de meest uiteenlopende activiteiten.
“Door met maatwerkbedrijven samen te werken ondersteunen we de sociale economie en zorgen we voor tewerkstelling voor mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt. Zo leveren we een maatschappelijke bijdrage, die ook kadert bij de doelstelling van Colruyt Group om economische groei hand in hand te laten gaan met duurzame en waardevolle tewerkstelling”, zegt Martine Pauwels, directeur Supply Chain Colruyt Laagste Prijzen.
Biermanden samenstellen, wijnflessen etiketteren, elektronische prijsetiketten herstellen, producten verpakken en bonnen op verpakkingen kleven. Zomaar een greep uit de taken die maatwerkbedrijven op zich nemen voor Colruyt. “Op een volledige winkelkar producten die je bij Colruyt koopt is er zeker één op de vier producten door de handen van een maatwerkbedrijf gegaan. Maatwerkbedrijven vervullen zo een belangrijke rol in onze logistieke ketting. En die loopt tot bij onze klanten thuis”, aldus Martine Pauwels.
Het ambassadeurschap houdt in dat Colruyt doorheen het jaar zal communiceren en campagnes opzetten om de maatwerkbedrijven in de kijker te zetten. Daarbij zal de focus liggen op de samenwerking en de verschillende specialiteiten van de maatwerkbedrijven. Het ambassadeurschap is overkoepelend voor verschillende koepelorganisaties van maatwerkbedrijven: Groep Maatwerk in Vlaanderen, Eweta in Wallonië en Febrap in Brussel.
Het ambassadeursjaar werd op 21 januari afgetrapt met een bezoek van Colruyt aan maatwerkbedrijf AMAB in Asse.
In deze reportage op Ring TV ontdekt u meer over het ambassadeurschap van Colruyt.
Gepubliceerd op: 26-01-2021